Ï Opći poslovi

Opći poslovi

OSTVARIVANJE PRAVA NA PRISTUP INFORMACIJAMA

Zakonom o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj: 25/13, 85/15, 69/22) uređuje se pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija koje posjeduju tijela javne vlasti, propisuju se načela, ograničenja, postupak i način ostvarivanja i olakšavanja pristupa i ponovne uporabe informacija.

Cilj ovog Zakona je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i na ponovnu uporabu informacija fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Pojmovi u smislu Zakona o pravu na pristup informacijama:

»Korisnik prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija« (u daljnjem tekstu: korisnik) je svaka domaća ili strana fizička i pravna osoba;

»Informacija« je svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti;

»Pravo na pristup informacijama« obuhvaća pravo korisnika na traženje i dobivanje informacije kao i obvezu tijela javne vlasti da omogući pristup zatraženoj informaciji, odnosno da objavljuje informacije neovisno o postavljenom zahtjevu kada takvo objavljivanje proizlazi iz obveze određene zakonom ili drugim propisom;

»Ponovna uporaba« znači uporabu informacija tijela javne vlasti od strane fizičkih ili pravnih osoba, u komercijalnu ili nekomercijalnu svrhu različitu od izvorne svrhe za koju su informacije nastale, a koja se ostvaruje u okviru zakonom ili drugim propisom određenog djelokruga ili posla koji se uobičajeno smatra javnim poslom. Razmjena informacija između tijela javne vlasti radi obavljanja poslova iz njihova djelokruga ne predstavlja ponovnu uporabu.

Dječji vrtić Dugopoljski maslačak omogućuje pristup informacijama:

  1. pravodobnim objavljivanjem informacija o svome radu na primjeren i dostupan način, odnosno na internetskim stranicama tijela javne vlasti ili u javnom glasilu radi informiranja javnosti,
  2. davanjem informacija korisniku koji je podnio zahtjev na jedan od sljedećih načina:
  • neposrednim davanjem informacija,
  • davanjem informacije pisanim putem,
  • uvidom u dokumente i izradom preslika dokumenata koji sadrže traženu informaciju,
  • dostavljanjem preslika dokumenata koji sadrže traženu informaciju,
  • na drugi način koji je prikladan za ostvarivanje prava na pristup informaciji.

Način ostvarivanja prava na pristup informaciji

Korisnik ostvaruje pravo na pristup informaciji podnošenjem usmenog ili pisanog zahtjeva službeniku za informiranje Dječjeg vrtića Dugopoljski maslačak. Ako je zahtjev podnesen usmeno ili putem telefona sastavit će se službena bilješka, a ako je podnesen putem elektroničke komunikacije, smatrat će se da je podnesen pisani zahtjev.

Zahtjev se podnosi:

  • pisanim putem na adresu: DJEČJI VRTIĆ DUGOPOLJSKI MASLAČAK, 4. gardijske brigade 6, 21204 Dugopolje,
  • elektroničkom poštom na adresu: martina.simunic.dzale@dvdm.hr,
  • usmeno na zapisnik u prostorijama Vrtića na adresi 4. gardijske brigade 6, utorkom od 12,00 do 14,00 sati i četvrtkom od 9,00 do 11,00 sati,
  • putem telefona na broj 021 470 075, u kojem se slučaju sastavlja službena zabilješka.

Podnositelj zahtjeva nije obavezan navesti razloge zbog kojih traži pristup informaciji niti je obavezan pozvati se na primjenu Zakona o pravu na pristup informacijama.

Naknada za pristup informacijama

Naknada za uporabu informacija koje se objavljuju besplatno putem interneta, ne naplaćuje se.

Na pristup informacijama u postupcima pred Dječjim vrtićem Dugopoljski maslačak ne plaćaju se upravne i sudske pristojbe.

Sukladno članku 19. stavku 2. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj: 25/13, 85/15, 69/22) Dječji vrtić Dugopoljski maslačak ima pravo tražiti od korisnika naknadu stvarnih materijalnih troškova koji nastanu pružanjem informacije, sukladno članku 17. ovog Zakona, kao i naknadu troškova dostave tražene informacije.

Na zahtjev korisnika tijelo javne vlasti dužno je dostaviti način izračuna naknade.

Kriterije za određivanje visine naknade stvarnih materijalnih troškova i troškova dostave informacije propisao je Povjerenik za informiranje.

 

Sukladno članku 10. Zakona o pravu na pristup informacijama (NN 25/13 i 85/15), Dječji vrtić Dugopoljski Maslačak kao javna ustanova objavljuje:

Između Dječjeg vrtića Dugopoljski Maslačak kao naručitelja, te gospodarskih subjekata u postupku javne nabave ne postoji sukob interesa sukladno članku 76. Zakona o javnoj nabavi (NN 120/16).

Dječjim vrtićem upravlja upravno vijeće.
Mandat članova upravnog vijeća traje četiri godine.

Upravno vijeće Dječjeg vrtića Dugopoljski maslačak ima pet članova, a čine ga:

  • tri člana iz reda osnivača
  • jedan član iz reda roditelja djece korisnika usluga
  • jedan član iz reda odgojitelja i stručnih suradnika Ustanove.

Članovi Upravnog vijeća Dječjeg vrtića Dugopoljski maslačak:

  1. Gorita Tadić, članica iz reda osnivača, e-mail adresa: gorita.tadic@dugopolje.hr
  2. Miranda Caktaš, članica iz reda osnivača, e-mail adresa: miranda.caktas@dugopolje.hr
  3. Josip Balić, član iz reda osnivača, e-mail adresa: josip.balic@dugopolje.hr
  4. Dario Vukojević, član iz reda roditelja, e-mail adresa: dario.vukojevic@ra-odraz.hr
  5. Natali Jokić, članica iz reda odgojitelja i stručnih suradnika, e-mail adresa: natali.jokic@dvdm.hr

Skip to content